Home arrow Nieuws arrow Belangenbehartiging arrow Symposium 30 september 'Rondom de calamiteit'

Symposium 30 september 'Rondom de calamiteit' PDF Afdrukken E-mail

Op 30 september vindt het jaarlijks symposium van Stichting CaBO plaats in Moerdijk. Thema van het symposium is 'Rondom de calamiteit'. Als extra in het programma het speciale onderwerp Kwaliteit Bedrijfsbrandweerpersoneel, over opleidingen voor bedrijfsbrandweren. Het programma ziet er dan als volgt uit:

11.30  Ontvangst met broodjeslunch

12.30 – 12.45 Opening door Ir. Job Stuip, voorzitter Stichting CaBO

12.45 – 14.00 (Bedrijfs)Brandweeropleidingen, tweedelig:

• Deel I: Kwaliteit Brandweerpersoneel door Annemarie Breur, Projectleider Implementatie en Communciatie Kwaliteit Brandweerpersoneel NVBR

• Deel II: Kwaliteit Bedrijfsbrandweerpersoneel door Ing. Jos Keulen MPA, Director Sitech Park Services, bestuur Stichting CaBO en NBBe, voorzitter stuurgroep Kwaliteit Bedrijfsbrandweerpersoneel
    Toelichting op de ontwikkelingen en stand van zaken vanuit de stuurgroep en werkgroep over bedrijfsbrandweeropleidingen.

14.00 - 14.20 Pauze

14.20 – 15.00 LEC BrandweerBRZO door Drs. Silvio Dekkers, Waarnemend Hoofd Centrum Industriële Veligheid

15.00 – 15.40 Juridische aansprakelijkheid door Mr. Ing. Rob Poort, Bureau Poort

15.40 – 16.00 Pauze

16.00 – 16.40 Psychosociale aspecten bij calamiteiten door Henk Biemans Ma, Stichting TRAUMA

16.40 – 17.20 Risico's bij respressief optreden met gevaarlijke stoffen door René van Dort MSHE, Directie Major Hazard Control, Arbeidsinspectie

17.20 – 18.00  Afsluiting, met aansluitend netwerkborrel (optioneel)

Kosten en aanmelden

Aan bedrijven en instellingen die zijn aangesloten bij Stichting CaBO wordt een bijdrage gevraagd ad € 95,- per persoon (excl. BTW). Zij hebben per e-mail een aanmeldformulier ontvangen. Bent u niet aangesloten bij Stichting CaBO dan betaalt u € 175,- (excl. BTW) per persoon. Stuur dan even een e-mail naar het bedrijfsbureau met uw contactgegevens voor aanvullende informatie.