Home arrow Nieuws arrow Belangenbehartiging arrow Werkwijzer bedrijfsbrandweren beschikbaar

Werkwijzer bedrijfsbrandweren beschikbaar PDF Afdrukken E-mail
De werkwijzer Bedrijfsbrandweren heeft tot doel om het bedrijf, de opsteller van een bedrijfsbrandweerrapport, de toezichthouders hierop en de commerciële bureaus die vaak in verschillende fases ondersteunen, een handreiking te bieden bij de uitvoering van de werkzaamheden. De werkwijzer is een belangrijk hulpmiddel om met alle betrokkenen tot een vruchtbare samenwerking te komen.

Op 5 en 19 februari 2010 is de inhoud van de werkwijzer tijdens een tweetal goed bezochte bijeenkomsten in Etten-Leur en in Zwolle toegelicht.

In de werkwijzer komen de volgende onderwerpen uitgebreid aan de orde:
1.Wettelijke kaders bedrijfsbrandweerzorg
2.Industriële veiligheid
3.Procedure aanwijzen bedrijfsbrandweer
4.Scenario’s en opstellen bedrijfsbrandweerrapport
5.Toezicht en Handhaving
6.Paraatheid bedrijfsbrandweren
7.Opleiding en oefening
8.Kwaliteitseisen overheidsorganisatie

Download de werkwijzer nu.

Een 'fysiek' exemplaar van de Werkwijzer Bedrijfsbrandweren kan worden aangevraagd bij het Centrum Industriële Veiligheid (CIV) van Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond. Dit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken