Stichting CaBO van start PDF Afdrukken E-mail

Binnenkort zal officieel de Stichting CaBO van start gaan. De SBB, Stichting Bedrijven met Bedrijfsbrandweer, zal haar naam veranderen in Stichting Calamiteitenbeheersing in Bedrijven en Organisaties, CaBO.

Begin 2005 heeft iedere organisatie aangesloten bij de Stichting Bedrijven met Bedrijfsbrandweer informatie ontvangen over het project ‘SBB Nieuwe Koers'. De SBB moest een nieuwe koers gaan varen, om aansluiting te houden bij de huidige tijd.

Beheersing van calamiteiten is van alle tijden en de maatschappelijke  druk om risicovolle bedrijfsactiviteiten verantwoord te ondernemen wordt, terecht, alleen maar groter.
Bedrijven en organisaties kunnen elkaar helpen en ondersteunen bij het vergroten van kennis en invloed op het gebied van calamiteitenbeheersing. Wij denken dat het ook belangrijk is dat bedrijven en organisaties hierin een eigen en onafhankelijke stem en positie kunnen innemen en vanuit deze positie een gesprekspartner kunnen zijn voor andere partijen.
De Stichting CaBO wordt een spreekbuis voor standpunten naar buiten, maar ook een platform voor de leden onderling.

Waarom de naamswijziging van SBB naar CaBO?
Bij de nieuwe doelstellingen, nieuwe missie en activiteiten past de naam SBB niet meer. De term ‘Bedrijfsbrandweer' dekt niet meer de gehele lading. Om deze reden heeft het bestuur gekozen voor een nieuwe naam: Stichting Calamiteitenbeheersing bij Bedrijven en Organisaties, oftewel de Stichting CaBO.
Omdat de naam ‘SBB' grote bekendheid heeft, worden voorlopig beide namen gebruikt.