Home arrow Nieuws arrow Belangenbehartiging arrow Bezoek Maasziekenhuis Pantein

Bezoek Maasziekenhuis Pantein PDF Afdrukken E-mail
Op de 3e woensdag in maart vond weer de jaarbijeenkomst van Stichting CaBO plaats. Dit keer bij Maasziekenhuis Pantein in Boxmeer. Een niet te grote groep deelnemers van mooie bedrijven vond zijn weg naar Boxmeer.
ImageLezingen onder andere over de organisatie van Pantein, ook de crisisorganisatie en over het ZiROP (ZiekenhuisRampenOpvangplan). Een ziekenhuis moet namelijk niet alleen plannen maken voor een calamiteit in hun eigen organisatie, maar ook maatregelen treffen die de continuïteit van zorg garanderen tijdens een (grote) crisissituatie elders in het verzorgingsgebied, bijv. een verkeers- of bedrijfsongeval. Over de samenwerking hierbij met andere ziekenhuizen, over de moderne  noodstroomvoorziening en ontruimingsmogelijkheden. In een rondleiding een mooie, praktische inkijk in het facilitaire deel en het architectonische. Maar ook een update van de voorzitter over de activiteiten en plannen van Stichting CaBO.