Home arrow Nieuws arrow Belangenbehartiging arrow Inspraak herziening chemienormen NEN

Inspraak herziening chemienormen NEN PDF Afdrukken E-mail

Het bedrijfsleven bepaalt voor een groot deel wat er in NEN-normen moet komen. Zij kennen immers als geen ander de risico's en omstandigheden die in een norm moeten worden gevat. Nu is de kans om hieraan uw bijdrage te leveren. Er wordt een aantal NEN-normen voor chemische producten en chemische analyses herzien, waarop belanghebben kunnen reageren.

Eén van de verplichtingen van het Nederlands Normalisatie-instituut is het up-to-date houden van gepubliceerde normen. Daarom worden normen om de vijf jaar aan de Nederlandse markt voorgelegd met de vraag of deze in stand kunnen worden gehouden, herzien moeten worden of wellicht ingetrokken dienen te worden. Nu gaat het om een aantal chemische normen. De precieze normen en meer informatie staan op de site van NEN.  Belanghebbenden kunnen reageren tot 1 maart 2011.