Overig nieuws
CaBO te gast bij H2K op de eRIC-beurs PDF Afdrukken E-mail

Stichting CaBO gaat naar de beurs: de eRIC beurs om precies te zijn. Op donderdag 19 april is de achterban van Stichting CaBO te gast bij H2K op de eRIC beurs (Vliegveld Twenthe, Enschede). De 1e editie van deze grote, internationale beurs vorig jaar is zeer goed ontvangen. Dit is een mooie gelegenheid voor aangesloten bedrijven om dit zelf te gaan ervaren in een combinatiedag: in de ochtend een mini-symposium rondom het thema Blusschuim en na de verzorgde lunch individueel beursbezoek. De CaBO-achterban heeft per mail de uitnodiging om aan te melden ontvangen,

Nieuwe voorzitter PDF Afdrukken E-mail
Na meer dan 10 jaar voorzitter van Stichting CaBO te zijn geweest hebben wij afscheid genomen van de heer Stuip. Onder zijn voorzitterschap is de omzetting van SBB naar Stichting CaBO doorgevoerd, zijn kwalificatiedossiers voor opleidingen voor bedrijfsbrandweren tot stand gekomen en is, inmiddels al 5 jaar geleden, het 30-jarig bestaan van de stichting gevierd. Jos Keulen is benoemd tot nieuwe voorzitter van het bestuur. In Jos is een waardig opvolger gevonden; ook hij is al 10 jaar actief betrokken bij CaBO, als bestuurslid, als voorzitter van de stuurgroep Kwaliteit Bedrijfsbrandweerpersoneel, als lid van het Bestuur Nbbe en als organisator van een interessant bedrijfsbezoek. Jos zet zich nu ook actief in voor stimuleren van (Publiek-Private) samenwerking tussen organisaties met professionele bedrijfsbrandweren en overheidbrandweerorganisaties.

Stand van zaken Majeure risicobedrijven PDF Afdrukken E-mail

Via onderstaande link vindt u de volgende documenten:

1. Brief Ministerie I&M, Ministerie SZW en Ministerie V&J inzake 'Reactie op moties en toezeggingen rondom majeure risicobedrijven'

2. Overzicht van bedrijfsbrandweren, aangewezen of in procedure, per 15 november 2013

3. Overzicht van aantal zware ongevallen in Nederland vanaf 2000.

Bezoek Tata Steel IJmuiden PDF Afdrukken E-mail
In december een interessante rondleiding bij Tata Steel IJmuiden voor de achterban van Stichtig CaBO. Een indrukwekkend bedrijf.... met een goed verhaal over hun noodorganisatie.Image